Így csökkentheti kiadásait egy ERP
A minket körülvevő gazdasági közeg folyamatos változik, mely magával vonja az üzleti életben alkalmazott gyakorlatok átalakulását, fejlődését. Azok a vállalkozások, akik a fejlődés ütemével nem tudnak lépést tartani, esetleg nem hajlandók működésükön módosítani, elbuknak. A cégek üzleti folyamatainak hatékony kezelése és rentabilitása kulcsfontosságú a vállalkozások életében.
Ebben segíthet nekik az ERP!
Az ERP az a szoftver, mely egy platformon egyesíti a vállalat összes üzleti folyamatát. A rendszer integrálja az összes részterületet, beleértve a beszerzést, értékesítést, raktározást, számlázást, pénzügyi tervezést és az emberi erőforrás-kezelést is.
Általános előnye, hogy javítja a hatékonyságot, csökkenti az adminisztrációs költségeket és lehetővé teszi az erőforrások hatékonyabb felhasználását. A rendszer biztosítja az üzleti folyamatok átláthatóságát és összehangoltságát, emellett lehetővé teszi a hatékonyabb munkavégzést és csökkenti az emberi hibák előfordulását is.
Nézzük meg, mit is jelent ez a különféle ügyviteli területeken!
Készletkezelés és beszerzés – nyomon követ és automatizál!
Egy integrált vállalatirányítási rendszer lehetővé teszi, hogy készleteiről minden pillanatban teljes körű áttekintést kapjon. Valós időben informálódhat árukészleteinek szintjéről és helyéről, mely adatok – a felhő alapú rendszerek esetén – automatikusan frissülnek és bárhonnan könnyen hozzáférhetők.
Az árukészlet valós idejű nyomon követése kiküszöböli a raktárban az alul- vagy túlkészlet kockázatát, és biztosítja az áruk zökkenőmentes átmenetét a beérkezéstől a raktári feldolgozáson keresztül egészen a kiszállításig.
Egy gondosan megválasztott szoftver képes a beszerzési folyamatok teljes automatizációjára is, az igény rögzítésétől egészen a termék átvételéig.
Üzleti intelligencia és jelentések – adatot gyűjt és problémát hárít el!
Egy ERP rendszer – adatintegrációs funkcióival – biztosítja, hogy Ön azonnal hozzáférhessen vállalati-, ügyfél- és termékadataihoz. Működés közben a szoftver a háttérben adatot gyűjt, majd jelentéseket készít vállalkozása teljesítményéről és egy vezetői dashboardon jeleníti meg azokat. Ha ezt a felületet rendszeresen figyeli, gyorsabban reagálhat az esetleges alulteljesítésre és közreműködhet a felmerülő problémák megoldásában vagy akár meg is előzheti őket.
Értékesítés és CRM – összeköt és ügyfél-elégedettséget teremt!
Az ERP szoftver összekapcsolja az értékesítési és az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) platformokat, és transzparenciát biztosít az ügyfélinterakciók, a rendeléstörténet és az értékesítési csatornák vonatkozásában.
Az ügyfélkapcsolatosok gyorsabban elérhetik és könnyebben rögzíthetik a partnerekkel kapcsolatos információkat. Ezeket az adatokat később a cég felhasználhatja az ügyfélélmény és a kommunikáció javítására.
Az adatok rendszeres elemzése lehetővé teszi a vállalkozás számára, hogy jobban megértse ügyfelei viselkedését és költési szokásait.
Követeléskezelés-kockázatot csökkent és cash-flowt növel!
Egy ERP használatával a vállalkozások hatékonyabban kezelhetik pénzügyeiket, figyelemmel kísérhetik tartozó ügyfeleiket, és elősegíthetik kintlévőségeik behajtását. A szofisztikáltabb vállalatirányítási szoftverekben több lépcsős kintlévőségkezelési folyamatot lehet beállítani. Ekkor a rendszer előre meghatározott időközönként figyelmeztetéseket küld a lejárt tartozásokról.
A fentieket figyelembe véve megállapítható, hogy az ERP bevezetése egy vállalat számára óriási előnyt jelenthet kiadásaik csökkentése terén. A korábban manuális ügyviteli folyamatok automatizálása révén a vállalkozások időt, pénzt és energiát takaríthatnak meg. A rendszerből kinyerhető adatok és elemzések segítségével a cégek hatékonyabb döntéseket hozhatnak és javíthatják teljesítményüket.