Mi történik, ha „házasítjuk” az AI-t és az ERP-t?
A vállalatirányítási rendszerek már régóta a szervezeti működés gerincét képezik. Egyszerűsítik és optimalizálják az üzleti folyamatokat, transzparenssé és elérhetővé teszik a vállalati adatokat és biztosítják a folyamatos információáramlást a részlegek között. Ezek a jellemzők már önmagukban jelentős előnyt biztosíthatnak egy gazdasági szervezetnek, de mi történik akkor, ha ebbe a képletbe bevonjuk a mesterséges intelligenciát is?
A Mesterséges Intelligencia (AI – Artificial Intelligence) és a Gépi Tanulás (ML – Machine Learning) megjelenése nem csupán az orvostudomány vagy az autógyártás területén érezteti hatását, de forradalmi változásokat hoz az informatika, azon belül pedig az ERP fejlesztés vonatkozásában. Ma már minden kétséget kizáróan tudjuk, hogy az AI, az ML és az ERP hibridizálása soha nem remélt távlatokat nyithat meg!
Ha érdekli, hogy mik ezek, cikkünkből megtudhatja!
Fejlettebb és azonnali döntéshozatal:
Habár a jelenlegi szoftverek rendezett formában rögzítik és tárolják a rendelkezésre álló információkat, az adatok közti korrelációt nekünk kell megállapítanunk. Egy AI által vezérelt ERP viszont – a hatalmas mennyiségű adat elemzése során – képes azonosítani olyan mintázatokat és anomáliákat, melyeket az emberi figyelem könnyen elkerül. Az ML algoritmusok tanulnak a historikus adatokból, megjósolják a potenciális végkimeneteleket és megalapozott megoldásai javaslatokat tesznek.
Az AI alkalmazásával a gazdasági szereplők gyors és hatékony döntéseket hozhatnak árukészletük kezelésével, beszállítási folyamataik optimalizálásával vagy árazási stratégiáikkal kapcsolatban, növelve ezzel hatékonyságukat és nyereségességüket.
Folyamatautomatizálás:
Az AI és az ML technológiák megvalósítják az eddigi vállalatirányítási rendszerekben leprogramozott „félautomata” folyamatok teljes automatizációját. Az intelligens algoritmusok segítségével automatizálhatókká válnak az ismétlődő és időigényes feladatok, mint például az adatbevitel, az árukészlet-kezelés és a pénzügyi kiegyenlítések. Ennek eredményeként csökkenhet a manuális hibák száma, felgyorsulhat a feldolgozási idő, a felszabaduló humán erőforrás pedig a stratégiai és értéknövelő tevékenységekre összpontosíthat.
Előre jelezhető karbantartások:
Az AI-val ellátott ERP rendszerek – a szenzoradatok és karbantartási előzmények elemzésével – képesek lesznek arra, hogy proaktívan monitorozzák és előre jelezzék a kritikus eszközök karbantartási igényeit vagy meghibásodását.
Ezáltal a karbantartások kiszámíthatóvá és ütemezhetővé válnak, az üzemi leállások száma és a karbantartás költsége minimálisra csökken, az eszközkihasználtság pedig jelentősen megnő.
Készletkezelés és kereslet-előrejelzés:
Az AI és az ML jelentősen fokozhatja a vállalatirányítási rendszerek kereslet-előrejelzési és készletkezelési képességeit. A szoftver a múltbéli értékesítési tendenciák, a jelenlegi piaci trendek és a vevői magatartás elemzésének segítségével képes lesz arra, hogy felállítson egy jövőbeli keresleti mintát bármely termékre. Ez segítheti a gyártókat és kereskedőket abban, hogy készletüket mindig optimális szinten tarthassák, javítva ezzel a teljes ellátási lánc hatékonyságát. Az ML algoritmusok az agilis készletkezelést is elősegítik, hiszen előrejelzéseik a valós idejű adatok tükrében dinamikusan módosulnak.
Személyre szabott ügyfélélmény:
Az AI chatbotok beépítésével az ERP rendszerek azonnali és pontos reakciókat adhatnak az ügyfélkérésekre. Ez egyrészt azért hasznos, mert a válaszidő jelentősen lerövidül, másrészt pedig az ügyfelek elégedettsége is javul.
Az AI és az ML megreformálja az ügyfélinterakciókat és teljes mértékben átalakítja az ügyfélkapcsolatokat. Egy AI vezérelt ERP a múltbéli partneradatok, a vásárlási szokások és a social media profilok elemzése után képes lesz személyre szabott marketingkampányok indítására is.
Kétségtelen, hogy a vállalatirányítási rendszerek és az AI összekapcsolása forradalmi változásokat ígér az ERP-k piacán. Az AI és az ML vállalatirányítási szoftverbe történő integrációja elősegíti a hatékonyabb döntéshozatalt, a folyamatautomatizálást, a karbantartások előrejelzését, a készletkezelés javítását és a személyre szabott ügyfélélmény megvalósulását.
A jövőben minden vállalatnak tanácsos lesz kihasználni a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás által biztosított lehetőségeket, hiszen segítségükkel jelentős költségmegtakarítást és fokozott termelékenységet érhetnek el.